ده تا از بهترین مسیرهای کوهنوردی جهان
 
ورزش و سرگرمی-دبیرستان شاهد مهندس مهدی صافی دستجردی
ورزش و سرگرمی و تفریحات سالم برای نوجوانان و جوانان
 
مسیرهایی در جهان وجود دارند که فقط مختص کوهنوردان نیستند وزیبایی های طبیعی آن جهانگردان زیادی را به خود جذب می کند.بیشتر کوهنوردان جهان با این ده مسیر معروف آشنایی دارند. مسیرهایی که روح انسان را به جنبش وادار می کند وعکسهایی به غایت زیبا می توان در هر گوشه وکنار آن گرفت.

 

1-mont Blanc

این مسیر تقریبا بهترین ترک کوهنوردی اروپاست ویکی از پرطرفدارترین مسیرهای کوهنوردی جهان می باشد.معروفیت این مسیر از انتهای قرن هجدهم میلادی آغاز شد.ویوی زیبای کوه مون بلان وعبور از مسیرهای یخچالی زیبا وعمیق وهمچنین تراورس مرز سه کشور ایتالیا،سویس وفرانسه آنرا پرطرفدار کرده است.درجه سختی این مسیر از معمولی تا مشکل متغیر است.

2-Lycian Way

نخستین مسیر هایکینگ طولانی است که در ترکیه باید طی کرد.ممکن است این مسیر مانند سایر مسیرهای جهان رویایی نباشد ،اما به جرات می توان گفت این مسیر یکی از رویایی ترین مسیرهایی است که متاسفانه کمتر شناخته شده است.این مسیر دراماتیک از خط ساحلی دریای مدیترانه تا کوههای آهکی الیمپوس ادامه دارد.شهرهای تاریخی وبناهای قدیمی،دره های پر درخت وصخره های پر شیبی که تا خط ساحلی ادامه دارند از جاذبه های این مسیر هستند.سختی مسیر متوسط تا سنگین است.

3-The GR20

نام اصلی این مسیر گراند راندونی بیست است اما مردم محلی آنرا بنام فرالی مونتی می شناسند.بدون شک یکی از سخت ترین وطولانی ترین مسیرهای هایکینگ اروپا است .این مسیر از سال 1972 تاسیس شده واز جزیره مدیترانه ای کورسیکا از شمال تا جنوب دریای مدیترانه ادامه دارد.تنوع مناظر از ضخره های تیز تا چمنزارهای سبز جنوبی متغیر است. درجه سختی آن سنگین خواهد بود.

4-Mount Toubkal Climb

این مسیر بلندترین نقطه شمال آفریقاست وبرای خیلی از گردشگران جاذبه اصلی است.اما زمانی که به قله می رسید وشانس تحسین فلات مراکش را پیدا می کنید که تا شمال آفریقا تا کوه اطلس در جنوب را رنگ آمیزی کرده است تازه می فهمید چرا این مسیر مورد تحسین کوهنوردان جهان است.مسیر پانورامیک زیبای منطقه با جلوه صخره های کوه اطلس وروستاهایی که ساکنان آن بادیه نشین ها هستند نوع جدید وفراموش شده ای از زندگی را به شما نشان می دهد.درجه سختی مسیر سنگین است.

5-Kilimanjaro Climb

این مسیر پسرعموی جوان تر مسیر مراکش است.ویوی بسیار زیبا ومنحصر به فرد این مسیر از یخچال هایی که دهانه آتشفشان را فرا گرفته اند تا جنگل ها ودشت هاوفلات پایین دست گردشگران جهان را به خود می کشد.ارتفاع 5895 متری از سطح دریا درجه سختی را بسیار مشکل کرده است.

6-Everest Base Camp

در قلب نپال دیدنی ترین کشور جهان از دید کوهنوردان بیس کمپ اورست پذیرای کوهنوردان جهان است.بلندترین نقطه کره زمین که فقط کوهنوردان فوق حرفه ای می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.اما بیس کمپ اورست پذیرای هایکرها از سراسر جهان است تا از زیبایی های مسیر لذت ببرند.درجه سختی مسیر بالاست.

7-Annapurna Sanctuary

این مسیر رویایی بخشی از کوهستان آناپورناست که می توان به راحتی به قله های هفت هزار متری دسترسی پیدا کرد.غولهایی به نام آناپورنا یک، گانگاپورنا، یخچال دوم وفانگ در مقابل دیدگان شما قرار می گیرند.این مسیر پیاده روی به شدت ارتفاع دارد وبیشتر بخش های آن سختی مسیر بالایی دارد.اماویوی بسیار رویایی از کوههای روبرو به شما نشان خواهد داد.

8-The Huayhuash Circuit

علاقه مندان حرفه ای هیاکینگ باید یکبار هم شده این مسیر را تجربه کنند.بخصوص کسانی که عاشق سختی های فیزیکی هستند.این مسیر نفس گیر از بالای کوههای آند ودره های بسیار معروف منطقه عبور می کند.قله های برفی وپر از یخچال وقله یروپایا در کشور پرو با ارتفاع 6634 متر در این مسیر طی می شود.درجه سختی مسیر بسیار بالاست.

9-The Inka Trail

بهترین مسیر هایکینگ آمریکای جنوبی این مسیر است که گردشگران زیادی را در خود می بیند.هزاران سال قبل این مسیر بزرگراه ارتباطی وتجاری تمدن بزرگ اینکا بود که از ماچو پیچو معروف وشهر گمشده می گذشت.خوشبختانه با مرمت های باستانی این شهر همچنان پا برجاست.جنگل ابر معروف این منطقه وقله های پوشیده از برف رشته کوه آند درجه سختی متوسط به این مسیر داده است.

10-Fitzroy and paine

این مسیر معروف آرژانتینی از یخچال ها وقله های یخی عبور می کند.سومین توده یخی بزرگ در شرقی ترین نقطه منطقه زیبایی خاصی به آن بخشیده است.کوههای نوک تیز، دریاچه های درخشان ویخچال های همیشه متحرک وغران عظمت طبیعت را به شما نشان می دهد.جنگل های معروف پاتاگونیا در این منطقه قرار دارد ودرجه سختی بالایی دارد.


 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید - پیشگویی Jeffrey Palmer در مورد فوران آتشفشان، سونامی و طوفان کاترینا Jeffrey Palmer که یک پیشگو قهار است. تا به حال اتفاقات زیادی را پیشگویی کرده است که بعضی از آنها درست بوده و بعضی دیگر نادرست. پالمر پیش بینی کرده بود که در ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴ آتشفشان در سوماترا اندونزی فوران می کند و به دنبال آن هم سونامی بزرگی اتفاق می افتد. بیشتر از ۲۳۰۰۰۰ نفر در ۱۴ کشور دنیا جان خود را در این بلایای طبیعی از دست دادند. همچنین پیش بینی پالمر مبنی بر دست پیدا کردن کره به سلاح هسته ای درست از آب درآمد. اما او به خاطر پیش بینی طوفان کاترینا بود که در دنیا معروف شد. در تاریخ آمریکا ۵ اتفاق مرگبار رخ داده که طوفان کاترینا یکی از آن ها است.
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ورزش و سرگرمی- دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجرد و آدرس safischoolvarzesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

شروع کد ساعت -->